Scanfililtä, Etteplanilta ja M-Brainiltä yhteinen palvelutarjooma Yhdysvaltojen markkinoille tähtäävien suomalaisyritysten tukemiseksi

3.5.2022

Scanfil Oyj     Lehdistötiedote     3.5.2022 klo 14.30

Scanfilin, Etteplanin ja M-Brainin yhteishanke on suunnattu suomalaisille pk-yrityksille, jotka suunnittelevat tai harkitsevat laajentumista Yhdysvaltojen markkinoille.

Yhdysvallat on bruttokansantuotteella mitattuna maailman suurin markkina. Perinteisesti suomalaiset yritykset ovat etsineet kasvumarkkinoita lähialueilta Ruotsista, Saksasta tai Venäjältä. Ukrainan sodan vuoksi itään suuntautuva kauppa on seisahtunut ja tilanne tulee tuskin merkittävästi muuttumaan edes pidemmällä aikavälillä. Läntinen maailma ja Yhdysvallat tarjoavat merkittäviä kasvumahdollisuuksia.

Suomalainen korkean teknologian osaaminen muun muassa energia- ja terveysteknologissa ovat sellaisia, joille löytyy merkittävää kysyntää Yhdysvaltojen markkinoilta. Korkean jalostusarvon erikoistuneille tuoteyhtiöille markkinat ovat hyvin huokuttelevat.

Scanfilin, Etteplanin ja M-Brainin muodostama ekosysteemi tarjoaa suomalaisille yrityksille palvelukokonaisuuden, jonka avulla ne pystyvät kartoittamaan tuotteidensa markkinapotentiaalin sekä suunnittelemaan ne vastaamaan Yhdysvaltojen markkinoiden teknisiä vaatimuksia – ja tuottamaan sekä jakelemaan ne paikallisesti.

Markkinakartoitukselle ja tuotteiden tekniseen suunnitteluun voi saada tukea Business Finlandin kautta. Scanfil, Etteplan ja M-Brain järjestävät yhdessä Business Finlandin kanssa webinaarin 24.5. klo 9.00 alkaen. Ohjelma ja ilmoittautumislomake löytyy täältä.

Lisätietoja:
Pasi Hiedanpää
Johtaja, sijoittajasuhteet ja ulkoinen viestintä
pasi.hiedanpaa@scanfil.com

Scanfil lyhyesti
Scanfil Oyj on kansainvälinen elektroniikkateollisuuden valmistuskumppani ja järjestelmätoimittaja, jolla on yli 45 vuoden kokemus vaativasta sopimusvalmistustoiminnasta. Scanfil tarjoaa asiakkaiden käyttöön laajan palvelukokonaisuuden, joka ulottuu tuotesuunnittelusta tuotteen valmistukseen, materiaalien hallintaan sekä logistisiin ratkaisuihin. Vertikaalisesti integroitu tuotanto ja kokonaisvaltainen toimitusketju luovat pohjan Scanfilin kilpailuvalteille: nopeudelle, joustavuudelle ja luotettavuudelle.

Tyypillisiä Scanfilin valmistamia tuotteita ovat moduuleita tai integroituja tuotteita muun muassa itsepalveluratkaisuihin, automaatiojärjestelmiin, langattomiin viestintämoduleeihin, ilmanvaihdon ohjausjärjestelmiin, keräys- ja lajitteluratkaisuihin, analysaattoreihin ja säähavainnointiin liittyviin laitteisiin. Scanfilin palveluita käyttävät monet kansainväliset automaatio-, turvallisuus, energia-, cleantech-, tietoliikenne- ja terveystekniikan alan toimijat sekä kaupungistumiseen liittyvien toimialojen yritykset. Scanfilin tehdasverkostoon kuuluu yhdeksän tehdasta Euroopassa, Aasiassa sekä Pohjois-Amerikassa. Lue lisää: www.scanfil.com