Scanfil liittyi EcoVadiksen vastuullisten hankintojen ohjelmaan ja tehostaa yhteistyötä tavarantoimittajien kanssa

5.5.2022

Scanfil Oyj        Lehdistötiedote 5.5.2022 klo 10.30

Kansainvälinen arvostettu ja riippumaton vastuullisuusarvioija EcoVadis myönsi Scanfilille vuonna 2021 hopeisen luokituksen. Scanfilin tavoitteena on kehittää jatkuvasti yhtiön kestävän kehityksen mukaista toimintaa. Osana jatkuvaa kehittämistä Scanfil tavoittelee luokituksen nostamista ja ottaa käyttöönsä myös EcoVadiksen vastuullisten hankintojen ohjelman.

Kestävä hankintaohjelma yhdistää määrittelyt, vaatimukset sekä normit, jotka edistävät ympäristön suojelua ja yhteiskuntavastuuta. Se kattaa myös monia kriittisiä aihealueita, kuten esimerkiksi lapsityövoiman ja haitallisten kemikaalien käytön, jotka voivat vahingoittaa ihmisiä tai ympäristöä. Kestävä hankintaohjelma antaa meille arvokkaan ja ajantasaisen ratkaisun ymmärtää, arvioida ja kannustaa toimittajiamme kestävään kehitykseen liittyvissä asioissa.

”Lisäksi yhteistyö EcoVadiksen kanssa antaa meille mahdollisuuden saada ajantasaista lisäkoulutusta vastuulliseen hankintaan erikoistuneilta asiantuntijoilta”, sanoo Mats Lindblad, globaali laatu- ja vastuullisuusjohtaja.

EcoVadis-menetelmä perustuu kansainvälisesti hyväksyttyihin kestävän kehityksen raportoinnin periaatteisiin, kuten Global Reporting Initiativeen (GRI), YK:n Global Compactiin ja ISO 26000:een, ja sen auditoivat riippumattomat kestävän kehityksen asiantuntijat.

Perustamisestaan vuonna 2007, EcoVadis on kasvanut maailman suurimmaksi ja luotettavimmaksi yritysvastuuluokitusten toimittajaksi. Nykyään on yli 750 kestävää hankintaohjelmaa, mukaan lukien yli 90 000 yritystä yli 160 maassa. Monet heistä ovat myös Scanfilin asiakkaita ja toimittajia. Lue lisää vastuullisuudestamme: https://www.scanfil.com/fi/kestavyys

Scanfil Oyj

Mats Lindblad
Globaali laatu- ja vastuullisuusjohtaja

Scanfil lyhyesti
Scanfil Oyj on kansainvälinen elektroniikkateollisuuden valmistuskumppani ja järjestelmätoimittaja, jolla on yli 45 vuoden kokemus vaativasta asiakkuuksista. Scanfil tarjoaa asiakkaiden käyttöön laajan palvelukokonaisuuden, joka ulottuu tuotesuunnittelusta tuotteen valmistukseen, materiaalien hallintaan sekä logistisiin ratkaisuihin. Vertikaalisesti integroitu tuotanto ja kokonaisvaltainen toimitusketju luovat pohjan Scanfilin kilpailuvalteille: nopeudelle, joustavuudelle ja luotettavuudelle.

Tyypillisiä Scanfilin valmistamia tuotteita ovat moduuleita tai integroituja tuotteita muun muassa itsepalveluratkaisuihin, automaatiojärjestelmiin, langattomiin viestintämoduleeihin, ilmanvaihdon ohjausjärjestelmiin, keräys- ja lajitteluratkaisuihin, analysaattoreihin ja säähavainnointiin liittyviin laitteisiin. Scanfilin palveluita käyttävät monet kansainväliset automaatio-, turvallisuus, energia-, cleantech-, tietoliikenne- ja terveystekniikan alan toimijat sekä kaupungistumiseen liittyvien toimialojen yritykset. Scanfilin tehdasverkostoon kuuluu yhdeksän tehdasta Euroopassa, Aasiassa sekä Pohjois-Amerikassa. Lisätietoja yhtiöstä: www.scanfil.com